imkanlar
SArPe Projesi Erasmus+ Programı Tarafından Desteklendi

İTÜ Mimarlık Fakültesi öğretim üyesi Aslıhan Şenel’in İTÜ yürütücülüğünü üstlendiği, Bihter Almaç, Buse Özçelik, Elif Nur Adıgüzel, Öykü Şimşek’in içinde olduğu ekip tarafından sürdürülecek olan “SArPe: Socially Situated Architectural Pedagogies (Konumlu Mimarlık Pedagojileri)” adlı proje, Universita Degli Studi Di Pavia (UniPv, İtalya), Universidad De Malaga (UMA, İspanya) ve Technische Universiteit Delft (TU Delft, Hollanda), Sıfır Ayrımcılık Derneği (Türkiye) ve Spazio Gioco (İtalya) ortaklığında 2022-2025 yılları arasında gerçekleştirilmek üzere Erasmus+ KA220 Yüksek Öğrenimde İşbirliği Ortaklıkları kapsamında desteklenmiştir. 

SArPE, konumlu pedagojiler aracılığıyla, toplumda ve eğitimde temsiliyet olanağı bulamayanların desteklenmesiyle katılımcı ve eşitlikçi bir yüksek öğrenim ekosistemi kurmayı amaçlar. Konumlu pedagojiler, bilginin verili olmadığı, aksine öznel, bedenli, kısmi ve çoklu üretildiği kabulüyle eğitimci ve öğrencinin birlikte ürettiği ve öğrendiği katılımcı, müşterekleştirici ve dönüştürücü eğitim ortamları önerir. Proje, konumlu pedagojiler yardımıyla deneysel eğitim pratikleri geliştirerek mimarlık müfredatında uzun vadeli etkiler yaratmaya odaklanır. Gerek üniversite içinde gerek dışında geniş ölçekli katılım hedefleyen proje, eğitimciler ve öğrenciler arasında mimarlık ve yakın alanlardaki pedagojik deneylerin paylaşıldığı ve tartışıldığı atölyeler, farklı dezavantajlı topluluklarla ve diğer profesyonel ve kurumsal paydaşlarla yürütülecek müfredat dışı mimari tasarım atölyeleri ile üniversitede mevcut müfredat kapsamında yürütülecek deneysel mimari proje stüdyoları, farklı pedagojik denemelerin toplandığı açık kaynak yaşayan dijital bir arşiv, yayınlar, eğitim seminerleri ve sergiler, ortak üniversitelerin kendi eğitim peyzajlarına karşılaştırmalı-eleştirel bir bakış sağlayacak araştırmalar ve gelecek müfredat projeksiyonları içerecektir.